Uitgebreid zoeken

180 Amsterdammers

Amsterdam is een stad waar veel verschillende mensen zich vrij voelen. Vrij om te (mogen) zijn wie ze echt willen zijn. Te schrijven wat ze willen schrijven, of te zeggen wat ze willen zeggen, waar men ook vandaan komt. Deze mate van vrijheid en tolerantie maakt al sinds de 17de eeuw deel uit van het DNA van de stad. Iets om trots op te zijn!

Reden voor Amsterdam Marketing om dit jaar (en daarna) de diversiteit van de stad te vieren. Hiervoor wordt een imagocampagne georganiseerd voor bewoners in samenwerking met vele partners, waaronder AmsterdamFM, Het Parool, OBA, Gemeente Amsterdam, JC Decaux en het Amsterdam Museum: 180 Amsterdammers. Er worden 180 verhalen verzameld, van 180 Amsterdammers. 180 Amsterdammers, afkomstig uit 180 verschillende landen. Die ieder vertellen over hún Amsterdam. Amsterdam Marketing faciliteert hiermee de verbinding tussen de verschillende initiatieven die er op dit gebied spelen, de nationaliteiten en hun verhalen en de vele partners.

Vanaf 10 februari tot eind oktober verschijnt er elke dag 1 verhaal in Het Parool en op www.180amsterdammers.nl, vaak aangevuld met mooie video-interviews (geproduceerd door AmsterdamFM). De site vult zich daardoor elke dag met een mooi verhaal. De verhalen worden in 2016 gebruikt (als alle 180 nationaliteiten zijn gevonden) als content voor onder andere een tentoonstelling, een outdoorcampagne en een fotoboek. Ook op via de I amsterdam kanalen (Uitkrant, Facebook en Instagram) worden deze Amsterdamse verhalen geëtaleerd.


MondriaanstichtingVSB-fondsSNS ReaalPrins Bernard CultuurfondsOC&WVROM