Uitgebreid zoeken

Jonge Spoorzoekers in de praktijk

Centraal bij de PLG staat ‘samen professionaliseren’: gedreven docenten van verschillende scholen en de contacten met experts en erfgoedinstellingen. Inmiddels hebben alle betrokken docenten minstens één keer hun leerlingen als de Jonge Spoorzoekers aan de slag laten gaan. Op vier scholen is het project zelfs al meerdere keren uitgevoerd. En dat werpt vruchten af. Een reactie van de docent van het Calvijn Rotterdam 'Ik kreeg bij de presentaties zoveel bedankjes voor de '"fantastische'"opdracht dat ik niet wist waar ik moest kijken.'

Het komende jaar zullen wij ons met name richten op het bundelen van de eerst resultaten in een (digitale) handleiding voor toekomstig gebruik, ook voor andere geïnteresseerde docenten. Daarnaast zullen wij met docenten een klein onderzoek opzetten, waarbij we de rol van contextkennis bij de interpretatie van (persoonlijke) bronnen nader willen onderzoeken.


MondriaanstichtingVSB-fondsSNS ReaalPrins Bernard CultuurfondsOC&WVROM